Halkın Partisi (HP) Enerji Komitesi Başkanı Yusuf Avcıoğlu, küresel piyasalarda petrol fiyatlarının önemli ölçüde gerilemesine rağmen KKTC'de akaryakıt fiyatlarında indirim yapılmamasını eleştirdi. Avcıoğlu, hükümetin akaryakıt fiyatlarını yüksek seviyede tutarak vatandaşın üzerine ek mali yük bindirdiğini savundu.
Yazılı açıklama yapan Avcıoğlu, Petrol Ürünlerinin Fiyatlandırma Esaslarını Düzenleyen Tüzük gereği akaryakıt fiyatlarının her hafta piyasa koşullarına göre güncellenmesi gerektiğini belirterek, zam dönemlerinde işletilen mekanizmanın indirim söz konusu olduğunda uygulanmadığını öne sürdü.
Şubat ayında yaşanan İran-ABD gerilimi nedeniyle Brent petrol fiyatlarının yükseldiğini ve buna bağlı olarak KKTC'de benzinden motorine kadar tüm akaryakıt ürünlerine peş peşe zam yapıldığını hatırlatan Avcıoğlu, bugün ise küresel petrol fiyatlarının savaş öncesi seviyelerin de altına gerilediğini ifade etti.
Brent petrolün 4 Mayıs'ta 118,99 dolar seviyesinden 72,86 dolara düştüğünü kaydeden Avcıoğlu, aynı dönemde Türkiye'de akaryakıt fiyatlarına birçok kez indirim yapıldığını ancak KKTC'de son 13 haftadır pompaya tek kuruşluk indirim yansıtılmadığını söyledi.
Hükümetin savaş döneminde sıfırladığı fon ve KDV uygulamalarını petrol fiyatları düştükçe yeniden artırdığını ileri süren Avcıoğlu, Resmi Gazete verilerine göre Fiyat İstikrar Fonu (FİF) kesintilerinin önemli ölçüde yükseltildiğini iddia etti.
Akaryakıt fiyatlarının yüksek tutulmasının bütçe açıklarını kapatmaya yönelik bir yöntem haline geldiğini savunan Avcıoğlu, indirim yapılmaması nedeniyle son 13 haftada vatandaşın yaklaşık 596 milyon TL fazla ödeme yaptığını öne sürdü.
Avcıoğlu, Ekonomi ve Enerji Bakanlığı'na çağrıda bulunarak küresel piyasalardaki düşüşün akaryakıt fiyatlarına yansıtılmasını ve yürürlükteki tüzüğün indirimler konusunda da eksiksiz uygulanmasını istedi.






